Negombo, 5 maart

5 maart 2017 - Negombo, Sri Lanka

Na de relaxdag van gisteren, vandaag echt aan de reis begonnen. Om half 9 werden we opgehaald bij ons hotel voor een stadstour door Negombo. Het einddoel van de ochtend was de vismarkt van Negombo. Hier komt de meeste vis van Sri Lanka aan land en wordt meteen op de markt verhandeld. De geur van vis was overheersend toen we de bus uitkwamen. Het was prachtig om te zien hoe allerlei vooral kleine vissers hun vis verhandelden. Vis die niet verkocht kon worden, wordt gedroogd. Dit gebeurt op een apart veld naast de markt. Eenmaal gedroogd kan ze nog 10 maanden verkocht worden. Leuk was een contact met een wat oudere visser die een paar van ons meenam naar zijn "drogerij". Hij vertelde ons vol enthousiasme over het drogingsproces. We moesten ons haasten naar de bus, waar de groep al op ons zat te wachten.

's Middags hebben we een prachtige boottocht gemaakt over een kanaal dat in de 17e eeuw door de Nederlanders is aangelegs voor het vervoer van goederen per boot. Het is nu een mooi natuurgebied geworden met een prachtige begroeing van de oevers (palmen, mangroves) waarop talrijke dieren wonen (zoals varanen, witte reigers, ibissen en ijsvogels).

Weer bij het hotel aangekomen hebben we geluncht en zijn we moe maar voldaan neergestreken naast het zwembad. Morgen gaan we naar Anuradhapura. Een rit van 180 km. Met onderweg een bezoek aan een Boedistisch tempelcomplex.

1. Sas:
    5 maart 2017
    Wat een mooi begin. Genieten maar en fijn dat we de updates door krijgen
  2. Sil:
    6 maart 2017
    Wat mooi! Die mamgrove ook gaaf!!! Mooie foto's al!